Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: social contributions
Net
social contributions
[1A.14] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
netto na
ubezpieczenia społeczne
[1A.14] to składki na ubezpieczenia społeczne (D.61) zapisywane po stronie przychodów sektora S.13.
Net
social contributions
[1A.14] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
netto na
ubezpieczenia społeczne
[1A.14] to składki na ubezpieczenia społeczne (D.61) zapisywane po stronie przychodów sektora S.13.

Social contributions
[1A.15] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15] to składki na zabezpieczenie społeczne (D.61) rejestrowane po stronie przychodów sektora S.13.
Social contributions
[1A.15] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15] to składki na zabezpieczenie społeczne (D.61) rejestrowane po stronie przychodów sektora S.13.

Social contributions
[1A.15] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15] to składki na zabezpieczenie społeczne (D.61) rejestrowane po stronie przychodów sektora S.13.
Social contributions
[1A.15] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15] to składki na zabezpieczenie społeczne (D.61) rejestrowane po stronie przychodów sektora S.13.

Social contributions
[1A.17] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
na
ubezpieczenie społeczne
[1A.17] to składki na ubezpieczenie społeczne (D.61) rejestrowane po stronie przychodów sektora S.13.
Social contributions
[1A.17] is equal to social contributions (D.61) recorded among resources of S.13.

Składki
na
ubezpieczenie społeczne
[1A.17] to składki na ubezpieczenie społeczne (D.61) rejestrowane po stronie przychodów sektora S.13.

Current revenue [1A.9] is equal to direct taxes [1A.10], plus indirect taxes [1A.13], plus
social contributions
[1A.15], plus other current revenue [1A.18], plus sales [1A.20].

Przychody bieżące [1A.9] to podatki bezpośrednie [1A.10] plus podatki pośrednie [1A.13]
składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15], pozostałe przychody bieżące [1A.18] oraz sprzedaż [1A.20].
Current revenue [1A.9] is equal to direct taxes [1A.10], plus indirect taxes [1A.13], plus
social contributions
[1A.15], plus other current revenue [1A.18], plus sales [1A.20].

Przychody bieżące [1A.9] to podatki bezpośrednie [1A.10] plus podatki pośrednie [1A.13]
składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15], pozostałe przychody bieżące [1A.18] oraz sprzedaż [1A.20].

Current revenue [1A.9] is equal to direct taxes [1A.10], plus indirect taxes [1A.13], plus
social contributions
[1A.15], plus other current revenue [1A.18], plus sales [1A.20].

Przychody bieżące [1A.9] to podatki bezpośrednie [1A.10] plus podatki pośrednie [1A.13]
składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15], pozostałe przychody bieżące [1A.18] oraz sprzedaż [1A.20].
Current revenue [1A.9] is equal to direct taxes [1A.10], plus indirect taxes [1A.13], plus
social contributions
[1A.15], plus other current revenue [1A.18], plus sales [1A.20].

Przychody bieżące [1A.9] to podatki bezpośrednie [1A.10] plus podatki pośrednie [1A.13]
składki
na
zabezpieczenie społeczne
[1A.15], pozostałe przychody bieżące [1A.18] oraz sprzedaż [1A.20].

Total current revenue [1A.8] is equal to direct taxes [1A.9], plus indirect taxes [1A.12], plus net
social contributions
[1A.14], plus other current revenue [1A.17], plus sales [1A.19].

Dochody bieżące ogółem [1A.8] to podatki bezpośrednie [1A.9] plus podatki pośrednie [1A.12], plus
składki
netto na
ubezpieczenia społeczne
[1A.14], plus pozostałe dochody bieżące [1A.17] plus...
Total current revenue [1A.8] is equal to direct taxes [1A.9], plus indirect taxes [1A.12], plus net
social contributions
[1A.14], plus other current revenue [1A.17], plus sales [1A.19].

Dochody bieżące ogółem [1A.8] to podatki bezpośrednie [1A.9] plus podatki pośrednie [1A.12], plus
składki
netto na
ubezpieczenia społeczne
[1A.14], plus pozostałe dochody bieżące [1A.17] plus sprzedaż [1A.19].

Total current revenue [1A.11] is equal to direct taxes [1A.12], plus indirect taxes [1A.15], plus
social contributions
[1A.17], plus other current revenue [1A.20], plus sales [1A.22].

...bieżące ogółem [1A.11] to podatki bezpośrednie [1A.12] plus podatki pośrednie [1A.15], plus
składki
na
ubezpieczenie społeczne
[1A.17], plus pozostałe przychody bieżące [1A.20], plus sprzedaż
Total current revenue [1A.11] is equal to direct taxes [1A.12], plus indirect taxes [1A.15], plus
social contributions
[1A.17], plus other current revenue [1A.20], plus sales [1A.22].

Przychody bieżące ogółem [1A.11] to podatki bezpośrednie [1A.12] plus podatki pośrednie [1A.15], plus
składki
na
ubezpieczenie społeczne
[1A.17], plus pozostałe przychody bieżące [1A.20], plus sprzedaż [1A.22].

The latter only pay the employer's share to the
social contribution
scheme without facing legacy costs relating to pension claims.

Konkurenci odprowadzają bowiem wyłącznie przypadającą na pracownika część składki na
ubezpieczenie społeczne
i nie posiadają odziedziczonych zobowiązań, związanych z istniejącymi prawami do emerytury.
The latter only pay the employer's share to the
social contribution
scheme without facing legacy costs relating to pension claims.

Konkurenci odprowadzają bowiem wyłącznie przypadającą na pracownika część składki na
ubezpieczenie społeczne
i nie posiadają odziedziczonych zobowiązań, związanych z istniejącymi prawami do emerytury.

...Exchequer of SEK 34400000 (EUR 3822222) per year, that is SEK 18200000 (EUR 2022222) in national
social contributions
foregone and a reduction of SEK 16200000 (EUR 1800000) in the regional tax reve

...34400000 SEK (3822222 EUR) w skali roku, tj. 18200000 SEK (2022222 EUR) tytułem straty krajowych
składek
na
ubezpieczenie społeczne
oraz 16200000 SEK (1800000 EUR) tytułem ograniczenia przychodów k
According to the data provided in the notifications, if the notified scheme were to be applied it would result in a loss to the Swedish Exchequer of SEK 34400000 (EUR 3822222) per year, that is SEK 18200000 (EUR 2022222) in national
social contributions
foregone and a reduction of SEK 16200000 (EUR 1800000) in the regional tax revenue of each region concerned.

Według danych przedstawionych w zgłoszeniach, jeżeli miałby obowiązywać zgłoszony system, odbyłoby się to ze stratą dla szwedzkiego Skarbu Państwa w wysokości 34400000 SEK (3822222 EUR) w skali roku, tj. 18200000 SEK (2022222 EUR) tytułem straty krajowych
składek
na
ubezpieczenie społeczne
oraz 16200000 SEK (1800000 EUR) tytułem ograniczenia przychodów każdego zainteresowanego regionu z podatku regionalnego.

As the latter is higher than the employer's share of the
social contribution
rate, the expert study's excess social costs are higher than burden #2.

Ponieważ stawka składki REK jest wyższa niż przypadająca na pracodawcę część składki na
ubezpieczenie społeczne
, określonych w ekspertyzie kosztów
socjalnych
, które nie są typowe dla warunków...
As the latter is higher than the employer's share of the
social contribution
rate, the expert study's excess social costs are higher than burden #2.

Ponieważ stawka składki REK jest wyższa niż przypadająca na pracodawcę część składki na
ubezpieczenie społeczne
, określonych w ekspertyzie kosztów
socjalnych
, które nie są typowe dla warunków konkurencji, jest wyższa niż wartość zobowiązania # 2.

However, when the costs directly borne by the employer are included, in order to compare the actual
social contribution
rates, the two percentages are almost equal and even slightly higher for DPLP...

...weźmie się pod uwagę koszty bezpośrednio ponoszone przez pracodawcę, aby porównać faktyczne stawki
składek
na
ubezpieczenie społeczne
, te dwie wartości procentowe są niemal równe, a nawet...
However, when the costs directly borne by the employer are included, in order to compare the actual
social contribution
rates, the two percentages are almost equal and even slightly higher for DPLP statutory personnel ([…] % against […] %).

Jeżeli jednak weźmie się pod uwagę koszty bezpośrednio ponoszone przez pracodawcę, aby porównać faktyczne stawki
składek
na
ubezpieczenie społeczne
, te dwie wartości procentowe są niemal równe, a nawet nieznacznie wyższe w przypadku personelu statutowego DPLP ([…] % wobec […] %).

‘Competitive’ social cost benchmark (based on employer's share of
social contribution
rate and ‘competitive’ wage (e.g. 2007 minimum wage))

„typowe dla warunków konkurencji” koszty socjalne jako punkt odniesienia (podstawę
stanowi
przypadająca na pracodawcę część
składki
na
ubezpieczenie społeczne
oraz wynagrodzenia „rynkowe” (np....
‘Competitive’ social cost benchmark (based on employer's share of
social contribution
rate and ‘competitive’ wage (e.g. 2007 minimum wage))

„typowe dla warunków konkurencji” koszty socjalne jako punkt odniesienia (podstawę
stanowi
przypadająca na pracodawcę część
składki
na
ubezpieczenie społeczne
oraz wynagrodzenia „rynkowe” (np. wynagrodzenie minimalne z 2007 r.))

Improve participation in the formal economy by reducing
social contribution
rates and reforming the pension system and facilitate the mobility of labour across the country.

Zwiększenie wskaźnika udziału w gospodarce oficjalnej poprzez obniżenie
składek
na
ubezpieczenie społeczne
, reformę systemu emerytalno-rentowego oraz ułatwianie mobilności siły roboczej na terenie...
Improve participation in the formal economy by reducing
social contribution
rates and reforming the pension system and facilitate the mobility of labour across the country.

Zwiększenie wskaźnika udziału w gospodarce oficjalnej poprzez obniżenie
składek
na
ubezpieczenie społeczne
, reformę systemu emerytalno-rentowego oraz ułatwianie mobilności siły roboczej na terenie całego kraju.

Compulsory
social contribution
rates in percentage of private employee's gross wage (see also the Annex)

Wysokość
składek
na obowiązkowe
ubezpieczenie społeczne
w procentach wynagrodzenia brutto pracowników prywatnych (zob. także załącznik)
Compulsory
social contribution
rates in percentage of private employee's gross wage (see also the Annex)

Wysokość
składek
na obowiązkowe
ubezpieczenie społeczne
w procentach wynagrodzenia brutto pracowników prywatnych (zob. także załącznik)

Those lines present the
social contribution
rates that have to be compulsorily paid to the social insurances (decomposed in the employer’s and employee’s share) by private employers.

Przedstawione zostały informacje dotyczące stawki
składek
na ubezpieczenie
społeczne
, które są odprowadzane do zakładów ubezpieczeń społecznych przez pracodawców prywatnych (z podziałem na część...
Those lines present the
social contribution
rates that have to be compulsorily paid to the social insurances (decomposed in the employer’s and employee’s share) by private employers.

Przedstawione zostały informacje dotyczące stawki
składek
na ubezpieczenie
społeczne
, które są odprowadzane do zakładów ubezpieczeń społecznych przez pracodawców prywatnych (z podziałem na część przypadającą na pracodawcę i pracownika).

...2011 Extension decision's calculations showed that Deutsche Post has effectively benefited from
social contribution
rates that have been 10 to 14 percentage points below the total compulsory socia

...oba elementy rekompensaty, wykazały, że Deutsche Post rzeczywiście mogła stosować stawki
składki
na
ubezpieczenie społeczne
na poziomie od 10 do 14 punktów procentowych niższym od łącznej w
When taking into account both sources of compensation, the 2011 Extension decision's calculations showed that Deutsche Post has effectively benefited from
social contribution
rates that have been 10 to 14 percentage points below the total compulsory social contribution rates (including employer's and employee's share) that private competitors have had to carry.

Obliczenia przeprowadzone w ramach decyzji z 2011 r. w sprawie rozszerzenia zakresu postępowania wyjaśniającego, w których uwzględniono oba elementy rekompensaty, wykazały, że Deutsche Post rzeczywiście mogła stosować stawki
składki
na
ubezpieczenie społeczne
na poziomie od 10 do 14 punktów procentowych niższym od łącznej wysokości obowiązkowych składek na ubezpieczenie społeczne (część przypadająca na pracodawcę + część przypadająca na pracownika) stosowanych przez konkurencyjne przedsiębiorstwa z sektora prywatnego.

Deutsche Post starts its calculations from a
social contribution
rate that it deems as ‘competitive’ (hereafter ‘regulatory contribution rate’) for both civil servants and private employees.

W swoich obliczeniach Deutsche Post posługuje się taką stawką
składki
na
ubezpieczenie społeczne
, którą zarówno w odniesieniu do urzędników, jak i pracowników prywatnych uznaje za „typową dla...
Deutsche Post starts its calculations from a
social contribution
rate that it deems as ‘competitive’ (hereafter ‘regulatory contribution rate’) for both civil servants and private employees.

W swoich obliczeniach Deutsche Post posługuje się taką stawką
składki
na
ubezpieczenie społeczne
, którą zarówno w odniesieniu do urzędników, jak i pracowników prywatnych uznaje za „typową dla warunków konkurencji” (zwaną dalej „stawką składki REK”).

Germany argues that any benchmark above the employer's share of the
social contribution
rate would put Deutsche Post at a disadvantage compared to competitors who are only liable to pay the...

...odniesienia dla Deutsche Post na poziomie wyższym niż przypadająca na pracodawcę część składki na
ubezpieczenie społeczne
spowodowałoby niekorzystną sytuację spółki w stosunku do konkurentów,...
Germany argues that any benchmark above the employer's share of the
social contribution
rate would put Deutsche Post at a disadvantage compared to competitors who are only liable to pay the employer's share.

Władze niemieckie argumentują, że określenie punktu odniesienia dla Deutsche Post na poziomie wyższym niż przypadająca na pracodawcę część składki na
ubezpieczenie społeczne
spowodowałoby niekorzystną sytuację spółki w stosunku do konkurentów, którzy uiszczają jedynie część składki przypadającą na pracodawcę.

Germany objects that any benchmark above the employer's share of the
social contribution
rate would put Deutsche Post at a disadvantage compared to competitors who are only liable to pay the...

...odniesienia dla Deutsche Post na poziomie wyższym niż przypadająca na pracodawcę części składki na
ubezpieczenie społeczne
spowodowałoby niekorzystną sytuację spółki w stosunku do jej konkurentów,...
Germany objects that any benchmark above the employer's share of the
social contribution
rate would put Deutsche Post at a disadvantage compared to competitors who are only liable to pay the employer's share.

Władze niemieckie zarzucają, że określenie punktu odniesienia dla Deutsche Post na poziomie wyższym niż przypadająca na pracodawcę części składki na
ubezpieczenie społeczne
spowodowałoby niekorzystną sytuację spółki w stosunku do jej konkurentów, którzy odprowadzają jedynie część składki przypadającą na pracodawcę.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich